DUNA oldalkocsi, 1964

DUNA oldalkocsi, 1964

Több előzetes próbálkozást követően, 1959-ben alakult ki a Magyar Hajó- és Darugyár váci üzemegységében a PANNONIA motorkerékpárokhoz készített oldalkocsi végsőnek tekinthető OK-3 jelzésű kivitele.

A korábbi torziós rugózást laprugókra módosították, a csónaktest alu-lemezből készült sajtolással. Az epedarugózású ülés háttámlája kiemelhető volt, így lehetett a mögötte lévő csomagtérhez hozzáférni. A DUNA oldalkocsiknak önálló fékszerkezete és rugózása nem volt.

A PANNONIA motorkerékpárok erős vázszerkezete igen jól megfelelt az oldalkocsis üzem okozta többlet igénybevételnek. Az oldalkocsi használatának korabeli népszerűségét mutatja, hogy mintegy80 ezer oldalkocsit gyártottak a váci gyáregységben.

Fotó: Maróti József