Az 1958-tól gyártott TLF változatnál (F=fejlesztett) a lényeges előrelépés a motor teljesítményének javítása volt 14 LE-re.
A TLF volt a csepeliek legnagyobb darabszámban gyártott típusváltozata, exportra (elsősorban a szovjet piacra) is sok került belőlük. A negyedmilliós PANNONIA sorszám megjelenése is ehhez a típushoz kapcsolódik, mely 1963-ban került le a gyártósorról.
A TLF típusjelölés valójában nem azonos típusváltozatot takar, az értékesítési helytől és a gyár belső lépéseitől függően eltérő kivitelű gépekkel találkozhatunk. 1961-től bevezetésre került a T1 típusjelölés használata is, mely később további tagokkal (T6, T7, T8, T9) folytatódott. Lényeges állomása volt az F-fejlesztéseknek a 27 mm-es, hazai gyártású karburátorok bevezetése, mely az Egri Finomszerelvénygyárban hosszabb időre megalapozta motorkerékpár karburátorok megfelelő minőségű gyártását.