Szakkönyvek

Szakkönyvek

Oldalunkon összegyűjtöttük a Maróti Könyvkereskedésben kapható, magyar nyelven megjelent, veterán járművekkel foglalkozó könyveket.
Akár restaurálással kapcsolatos kérdésére szeretne választ találni, akár csak szeretne egy kicsit nosztalgiázni, boltunkban biztos megtalálja az Önnek szóló könyvet.
Nézzen körül, válogasson kedvére, hiszen a kiválasztott könyvet bármikor, otthonról is megrendelheti!

Magyar motorkerékpárok

Motorkerékpárok a nagyvilágból
Motorkerékpárok a nagyvilágból

Veterán autók és katonai járművek

Veterán autók és katonai járművek

Buszok és villamosok

Életpályák

Egyéb (Naptár, képeslap, bélyeg, plakát)

Idegen nyelvű szakirodalom

Magyar motorkerékpárok

Magyar motorkerékpárok

dr. Kováts Miklós
Magyar motorkerékpárok

A könyvben a teljes hazai motorkerékpár-palettát megtalálja az olvasó, a századelő első próbálkozásaitól a hazai gyártás 1975-ben történt, szomorú befejezéséig.
Könyvünket nemcsak a motorok „megszállottjainak”, hanem mindazoknak is jó szívvel ajánljuk, akik érdeklődnek a hazai technika múltbéli eseményei és alkotó személyiségei iránt.

Dr. Miklós Kováts
Hungarian Motorcycles

Az első angol nyelvű könyv a magyar motorkerékpárok történetéről!

Reméljük, hogy a veterán motorkerékpárok gyűjtői külföldön is hasznos ismereteket találnak ebben a kiadványban valamennyi hazai gyártmányról. Új típusaink sajnos nincsenek, mivel az utolsó magyar gyártósor is befejezte működését még 1975-ben.

Dr. Kováts Miklós – Maróti József
Motorkerékpárok restaurálása

Számos oldtimer-jármű találkozó és kiállítás bizonyítja, hogy egyre többen vannak hazánkban is, akik ennek a nemes, de nem kevés áldozattal járó hobbinak hódolnak. Elsősorban azoknak készült ez a könyv, akik a motorkerékpárok életre keltésére vállalkoznak, hogy a buktatókon átsegítve, a sok fáradozás eredménye valóban olyan legyen, amilyet a munka kezdetekor ki-ki megálmodott magának.

Ocskay Zoltán
Régi, szép Pannóniák 2.

Az első kötetben 17 eredeti, restaurálatlan motorkerékpárt mutatott be a szerző. Ebben a folytatásban 19 túlélő prototípust, verseny-motorkerékpárt, oldalkocsit és robogót ismerhet meg az olvasó rendkivüli részletességgel. Mindegyikük rendkivüli érték, a magyar technikatörténet különlegesen becses darabjai. Aki szeret eljátszani a “mi lett volna ha” kérdéssel, most számos jármű esetében megteheti.

Dr. Kováts Miklós – Maróti József
A Berva és a Panni – Három gyár, két kismotor

A legkisebb magyar kétkerekűek születése és rövidre szabott életútja, e kis járművek népszerűségének köszönhetően ma is ott él a motorosok emlékezetében és eredeti formájukban újjáéledve egyre több gyűjtő féltve őrzött kincsei közé tartoznak.
Átlagos életkoruk ma már jó ötven esztendő, de felújított szép külsővel ma is magukra vonzzák a figyelmet.

Kóris István – Tálas Tamás
A Danuvia motorkerékpárok története

A Danuvia márkanév hallatán a motoros körökben mindenki egyre gondol.
A Danuvia gyártása még máig sok meglepetést tud okozni, a motorkerékpár 9-10 évnyi gyártása alatt elenyésző az az elem, amin nem változtattak. Cél az volt, hogy folyamatosan jobb és jobb konstrukcióval álljanak elő. A könyv érdekes lehet mindazok számára, akik érdeklődnek a magyar motorkerékpárok iránt, vagy éppen segítséget keresnek egy  Danuvia motor felújításához.

Négyesi Pál
Méray – Egy járműgyár története

Méray-Horváth Lóránd és Méray-Horváth Endre nevéhez fűződő Méray Motorkerékpárgyár Rt. termékei vezető helyen álltak a hazai motorkerékpár piacon.
A könyvet végigolvasva képet kaphatunk a XX. század első felének hazai iparáról és kereskedelméről, s láthatjuk, milyen fontos értékeket mentenek azok, akik időt és energiát nem kímélve összegyűjtik és felújítják a magyar közlekedés csekély számban fennmaradt emlékeit.

Sóczó Elek
A gyomaendrődi Sóczó Motormúzeum története

Összegyűjteni a múlt értékeit – becsülendő dolog.
Rendbe hozni, restaurálni őket – több mint erény.
Kiállítást építeni, a köz elé tárni saját erőből – kivételesen nagylelkű, nemes gesztus.

Sóczó Elek teljeset alkotott. Ma már látható, nem csak saját hasznára, hanem szűkebb pátriája, Gyomaendrőd épülésére.

Ocskay Zoltán
Csepeli történet

Csepeli motorkerékpárok című könyv 2004-es megjelenése után a szerző nem hagyta abba a kutatást.
Az elmúlt tíz év alatt összegyűlt információk felhasználásával nem az eredeti könyv újranyomására került sor, hanem a gyár- és típustörténet átdolgozására, kiegészítésére. Az alapok persze nem változtak, ebben a könyvben is közel félévszázad eseményeit ismerheti meg az olvasó. Alaposan kicserélődött a képanyag, a több mint 400 fotó harmada új, számos közülük eddig még nem publikált.

Motorkerékpárok a nagyvilágból

Motorkerékpárok a nagyvilágból

BMW – MZ – NSU akciós könyvcsomag

BMW – MZ – NSU akciós könyvcsomag

A magyar motorkerékpár-rajongók számára bizonyára nem cseng ismeretlenül a Típusismertető sorozat könyveinek neve.
A kiadványokban a BMW, az MZ és az NSU motorkerékpárokról találhatja meg a legalapvetőbb műszaki adatokat és a modellek múltjáról is olvashat. A szöveget színes, részletgazdag képek illusztrálják.
A könyvek értéke összesen 8940 Ft, de ha most megrendeli könyvcsomagunkat, csupán 7000 Ft-ért már az Öné lehet.

Tovább
Német motorkerékpárok

Frank Rönicke
Német motorkerékpárok

A könyv a második világháborút követő másfél évtized történetét foglalja össze, amely talán a legérdekesebb fejezete a német motorkerékpár-gyártásnak.

Ebben a gyártókat és a gyártmányokat teljes körűen ismertető könyvben alfabetikus sorrendben 50 németországi gyártó motorkerékpárjainak részletes leírását találja meg az olvasó.

 

Tovább

BMW Motorkerékpárok 1945-től

Jan Leek
BMW Motorkerékpárok 1945-től

A könyv az 1940-es évektől egészen a 2000-es évekig ismerteti a BMW által gyártott típusokat, számos fekete-fehér és színes fotóval illusztrálva.

A könyv a német Motorbuch Verlag “Typenkompass” sorozatában megjelent BMW Motorräder seit 1945 című könyv fordítása.

 

Tovább

MZ Motorkerékpárok 1950-től

Andy Scwietzer
MZ Motorkerékpárok 1950-től

A katalógus-szerű kiadványban az 1950-es évektől egészen az 1990-es évek végéig gyártott MZ motorkerékpárokról találhatunk fekete-fehér és színes fényképeket, műszaki adatokat, érdekességeket.

Tovább

NSU Motorkerékpárok 1900-1966

Peter Schneider
NSU Motorkerékpárok 1900-1966

A könyv közel száz NSU motorkerékpár ismertetését tartalmazza, katalógus-szerűen, fekete-fehér és színes fényképekkel illusztrálva. Érdekes információkat tudhatunk meg egy-egy típusról, mint például hány darabot gyártottak belőle, milyen fejlesztéseket végeztek rajta, mi volt az aktuális ára.

Tovább

Katonai motorkerékpárok

David Ansell – Ocskay Zoltán
Katonai motorkerékpárok

A fegyveres erőknek szerte a világon készenlétben kell állniuk egész évben, a motorkerékpároknak és vezetőiknek minden időjárási és terepviszonyok között helyt kell állniuk.
A kötetből áttekintést kaphatnak a különféle katonai motorkerékpárokról, megismerhetik az egyes gyártmányokat, bemutatjuk, hogyan állították hadrendbe a kétkerekűeket az egyes hadseregek.

Tovább

Motorsport a vasfüggöny mögött

Csanádi Róbert
Motorsport a vasfüggöny mögött (1973-1983)

A hőskorszak motorsportjának állít emléket Csanádi Róbert könyve.

A könyv a magyar motorsport 1973 utáni évtizedét dolgozza fel gazdag képanyaggal, egyik érdekes fejezetében pedig a legendás figurákról mintázott makettek is szerepelnek.

Tovább

 

Veterán autók és katonai járművek

Veterán autók és katonai járművek

Trabant-Story

Matthias Röcke
Trabant-Story

Mára a zwickaui „papírjaguár” kultikus autóvá lett, amiben korábban csak a Citroën Kacsának és a VW Bogárnak lehetett része. A Trabi szeretetteljes, néha nosztalgikus emlékeket ébreszt az elmúlt NDK időkről. Ez a könyv elmeséli a legendás kisautó múltját és jelenét,bemutatja a Trabantok fejlesztését és gyártását, majd leírja nem sejtett feltámadását a gyártás leállítását követően.

Tovább
Mercedes autók – Fecskefarkú modellek

Matthias Röcke
Mercedes autók – Fecskefarkú modellek

Az 1959-től 1968-ig a Daimler-Benznél gyártott, “Fecskefarkúnak” becézett modelleknek még ma is megvan a maguk varázsa. A kor szellemét határozottan visszatükröző, markáns küllem – ez határozza meg e különleges autókat.
Az autókban rejlő és felfedezésre váró csodákat hozza el az Olvasóknak, a klasszikussá vált automobilok kedvelőinek ez a színes és archív fotókkal gazdagított, érdekes könyv.

Tovább
Autózás az ötvenes években

Ocskay Zoltán
Autózás az ötvenes években

Miközben az ötvenes évek autózása ügyében rengeteg tévhit, túlzott egyszerűsítés és szándékos ferdítés él a köztudatban, a valóság izgalmasan sokszínű.

Technikatörténetnek látszó korrajz, amelynek segítségével egy eddig jórészt ismeretlen, helyenként abszurd világ tárul fel az olvasó előtt.

Tovább

Autók a Szovjetunióból

Andy Thompson
Autók a Szovjetunióból

A szovjet járműipar krónikája mellett igazi autókülönlegességekkel ismerkedhet meg az Olvasó.

Egyedi prototípusok és a többszázezres sorozatok fémjelzik a szovjet autógyártást, mely kiszolgált egy világháborút, élvezte a központi tervgazdálkodás előnyeit és hátrányait is, de kétségtelenül kivételes és gazdag része a világ járműtörténetének.

Tovább

Szocialista autók

Balázs Viktor
Szocialista autók

Ez a könyv a nosztalgiázásban segít.
Gyönyörű képekkel mutatja meg az ötvenes, hatvanas és hetvenes évek legnépszerűbb márkáit és típusait, miközben a szövegből kiderül, hogy a politika hogyan folyt bele az autógyártásba és milyen – ma már elképzelhetetlennek tűnő – problémákkal szembesültek azok, akik motorizálni szerették volna Európa keleti felét.

Tovább

Régi, szép automobilok

Ocskay Zoltán
Régi, szép automobilok

A könyv minden oldalán remek, színes képek és érdekes apró történetek várják fiatalabb olvasóikat.

A könyv nem azoknak készült, akik csak a technikai adatokra kíváncsiak, hanem elsősorban azoknak a felfedező kedvű gyerekeknek (8-16 évig), akik az igazán mutatós képeket és a rövid, érdekes történeteket részesítik előnyben.

Tovább

 

Cars made in Hungary

Négyesi Pál
Cars made in Hungary

A 104 oldalas kemény kötéses, angol nyelvű kötetben a törpe-, házi- és egyedi autók mellett több olyan konstrukció is helyet kapott, amelyek a honlapra még nem kerültek fel (pl. a Villamosipari Kutatóintézet kísérleti járművei, a Helix műhely alkotásai stb.)

Ami azonban igazán különlegessé teszi ezt a munkát, az a hazai autósport 1945-1963 közti időszakának a feldolgozása.

Tovább
A XX. század autója…

Gáti József – Horváth Sándor – Éegeza László
A XX. század autója – 100 éves a Ford T-modell

2008 októberében volt 100 éves évfordulója az autótörténet egyik jelentős eseményének, az első Ford T-modell megszületésének. Henry Ford e típussal megvalósította álmát, „kerekekre” tette Amerikát.

A Ford T-modell tervezője a makói születésű Galamb József volt, aki a Budapesti Műszaki Főiskola jogelőd intézményében szerezte mérnöki ismereteit. Az album Galamb Józsefnek és fő alkotásának, a Ford T-modellnek állít emléket.

Tovább

Leváltott modellek

Boros Jenő
Leváltott modellek – Kelet-európai autóregény

A Kelet-európai autóregény szerzőgárdája nemcsak az egykori európai szocialista országok jár­műiparát és a márkák történetét mutatja be, hanem a korszakot is, melyben sokak­nak inkább önkényuralmi jelkép volt az autó.

A sötét Pobjedák korszakát dolgozza fel a Leváltott modellek című könyv, mely nyolc egykori szocialista ország autóiparát és piacát mutatja be márkakrónikákkal, gyártási és értékesítési adatokkal, vala­mint több száz fotóval.

Tovább

Az Alfa Romeo története: 1910-2010

Takács Ákos – Groll Róbert
Az Alfa Romeo története: 1910-2010

Egy könyvben: Alfa Romeo történet, típus történet, versenyautó történet, motor történet és tanulmányautó történet.

Tovább
A 101. Honvéd Gépkocsizó Tanezred…

Móritz Mihály – Fónod Sándor
A Magyar Királyi 101. Honvéd Gépkocsizó Tanezred a II. világháborúban (1941-1945)

Aki veszi a fáradtságot, hogy ezt a visszaemlékezést elolvassa, nos az egy olyan ezred életébe nyer bepillantást, melyet azért hoztak létre, hogy háború esetén segítse az utánpótlást a hátország és a frontvonal között.

A könyv ezeknek a hősöknek állít emléket, és idézi fel híven a gépkocsizó katonák hétköznapjait.

Tovább

Magyar autógyárak katonai járművei

Dr. Varga A. József
Magyar autógyárak katonai járművei

A könyv a kezdetektől szinte napjainkig dolgozza fel a katonai megrendelésre készült járművek fejlesztésének és gyártásának történetét. 

A hazai autógyártásnak egy olyan területéről kíván átfogó képet adni, amelyikről az elmúlt évtizedekben keveset lehetett olvasni, mivel a haditechnikai eszközöket mindig a katonai titoktartás kötelezettsége kísérte.

Tovább

 

Csepel D-344, D-346

Boldizsár János Tibor
Csepel D-344, D-346 honvédségi tehergépkocsik (1957-1975)

A Magyar Néphadsereg mintegy 8500 darab, különböző felépítményű és rendeltetésű, Csepel D-344, D-346 típusú tehergépkocsit állított hadrendbe.
A “MAGYAR JÁRMŰVEK – TÍPUSTÖRTÉNETEK” kiadványsorozat az ismertebb magyar gyártmányú katonai és polgári járműtípusokat kívánja általánosan bemutatni, az erre irányuló információigényt kielégíteni.

Tovább

Csepel D-350, D-352

Boldizsár János Tibor
Csepel D-350, D-352 honvédségi és polgári tehergépkocsik (1949-1960)

1945 előtt Magyarországon csak kissorozatú tehergépkocsi-gyártás folyt. A háború utáni gazdasági fellendülés és a fennálló körülmények szükségessé tették a hazai nagyüzemi teherautó-gyártás mielőbbi megindítását.

A kezdeti célkitűzés a polgári és honvédelmi feladatokat ellátó, lehetőleg egységes gépkocsitípus sorozatgyártására épült.

Tovább

 

 

Buszok és villamosok

Buszok és villamosok

dr. Lovász György – Gerlei Tamás – Kukla László
Az Ikarus évszázados története

A könyv az évek során megalkotott számtalan típuson keresztül szemléletesen mutatja be az Ikarus gyár igen gazdag múltját, amely sikerekben és kudarcokban egyaránt bővelkedett.
Konstruktőrök, formatervezők, típusfelelősök visszaemlékezései nyomán állt össze a történet, amelyben a szerteágazó fejlesztések bemutatása mellett a több tízezres darabszámban készített sikermodellek éppúgy helyet kaptak, mint a csak egy példányban épített prototípusok, a speciális járművek és a terv, elképzelés szintjén maradt változatok.

Tovább

Finta László
Ikarus Story 1.  – A karosszériagyáros Uhri Imre története

Az Ikarus Story sorozat nyitó kötete A KAROSSZÉRIAGYÁROS című tanulmány, amiből időrendben megismerhető, hogy miként alakult ki és nőtt az a tudáshalmaz, amely az Uhri Testvéreken át megalapozta azokat az eredményeket, aminek alapján a mitológiai név világszerte a mi autóbuszunk fogalommá lényegült át.
E három vállalat történetét dolgozza fel a szerző, a megdönthetetlen termelési- és piaci elfogadottságú Ikarus 200-as – és több más – autóbuszcsalád formájának tervezője.

Tovább

Finta László
Ikarus Story 2. – Földön, vízen, levegőben: Uhri testvérek története (1933-1937)

A FÖLDÖN-VÍZEN-LEVEGŐBEN című kötetek a cég történetét és fejlődését kíséri figyelemmel.
A képekkel, karosszéria tervekkel és gazdasági diagramokkal illusztrált kötetek a levéltárakban folytatott évtizedes kutatások adataira, volt dolgozók emlékeire alapozva hozzák az olvasó elé a vállalkozás valós történetét. A kötetekből megismerhető, hogy miként hozta létre a pénztelen két Uhri fiú és 2 Uhri leány a céget, abból miként és mikkel érte el, hogy alig 7 év alatt vállalatuk piacvezető lett.

Tovább

Finta László
Ikarus Story 3. – Földön, vízen, levegőben: Uhri testvérek története (1938-1940)

A FÖLDÖN-VÍZEN-LEVEGŐBEN című kötetek a cég történetét és fejlődését kíséri figyelemmel. 

A képekkel, karosszéria tervekkel és gazdasági diagramokkal illusztrált kötetek a levéltárakban folytatott évtizedes kutatások adataira, volt dolgozók emlékeire alapozva hozzák az olvasó elé a vállalkozás valós történetét. A kötetekből megismerhető, hogy miként hozta létre a pénztelen két Uhri fiú és 2 Uhri leány a céget, abból miként és mikkel érte el, hogy alig 7 év alatt vállalatuk piacvezető lett.

Tovább

Finta László
Ikarus Story 4. – Földön, vízen, levegőben: Uhri testvérek története (1941-1942)

Az Ikarus Story 4. kötetében az Uhri Testvérek cég történetét dolgozza fel a háborús években 1944. december 18.-ig bezárólag, mely időtől kezdve a cég abbahagyta a hadsereg rendeléseinek teljesítését, miután a cég munkásainak többsége kívül rekedt a szovjet és román csapatokkal közbezárt Budapesten.

Mindezeket elvitte Budapest ostroma, amiben lényegében megsemmisült a cég Hungária körúti telephelye, benne a cég polgári dokumentumai.

Tovább

Finta László
Ikarus Story sorozat (1., 2., 3. rész) akciós könyvcsomag

Jelen csomag tartalma az Ikarus Story nagysikerű sorozat első három kötete együtt. A 3 db könyv ára, most 15.000 Ft helyett,csak 10.000 Ft. A könyvekről részletesebb információkat ugyanitt az oldalon, feljebb találhat.

Tovább

Finta László
Ikarus Story sorozat (1., 2., 3., 4. rész) akciós könyvcsomag

Jelen csomag tartalma az Ikarus Story nagysikerű sorozat első négy kötete együtt. A 4 db könyv ára, most 20.000 Ft helyett,csak 15.000 Ft. A könyvekről részletesebb információkat ugyanitt az oldalon, feljebb találhat.

Tovább

Finta László
Ikarus Story sorozat (2., 3. rész) akciós könyvcsomag

Jelen csomag tartalma az Ikarus Story nagysikerű sorozat második és harmadik kötete. A 2 db könyv ára, most 10.000 Ft helyett,csak 7.000 Ft. A könyvekről részletesebb információkat ugyanitt az oldalon, feljebb találhat.

Tovább

Jakab lászló – Nagy Zsolt
Szerbusz trolibusz

Ez a különös „öszvér” tömegközlekedési eszköz a mai napig közönségkedvenc.
A könyvben igyekeztünk a hazai trolizás minden részletét felkutatni és bemutatni, sok-sok elveszettnek hitt archív fotó felhasználásával.

Tovább

 

Legát Tibor
Közlekedik a főváros

A könyv a budapesti közlekedés krónikája, színes és archív felvételekkel illusztrálva, amiben a buszok, trolilbuszok, villamosok szerelmesei egyaránt megtalálják a maguk fejezetét.

Tovább

Legát Tibor
Buszos könyv

A nagy sikerű Közlekedik a főváros c. album folytatása. A szerző rálelt egy 80 éves buszsofőr magán fotógyűjteményére: a buszsofőr öt évtizeden át fotózta munkáját, s természetesen körülötte a főváros változását, Budapest életét, s a nyolcvanas évekig szinte mindent megörökített, ami a buszok technikai és életvilágában történt.

Tovább

Legát Tibor – Nagy Zsolt – Zsigmond Gábor
Számos villamos

A kötet az összes, eddig létezett viszonylat történetét áttekinti az 1-es villamostól egészen a 118-asig.
A könyv egyszerre város- és közlekedéstörténet, s “kultusz-album” a villamosok szerelmeseinek.

Tovább

Legát Tibor – dr. Zsigmond Gábor
A villamos aranykora

A szerzők igyekeznek a budapesti tömegközlekedés első időszakáról teljes keresztmetszetet adni, azokról az időkről, amit ugyan méltán nevezhetünk a fővárosi villamos aranykorának.

Tovább
Életpályák

Életpályák

Ocskay Zoltán
Szabó II László

Ő volt a magyar motorkerékpársport igazi virtuóza, aki huszonhét bajnokságot tudott nyerni terepen és betonon, sorozatban diadalmaskodott a nemzetközi futamokon itthon éppúgy, mint a világ legveszélyesebb körének tartott nürburgringi pályán.
Szabó II László még életében legenda lett.

Tovább

Dr. Kozma Ottó – Temesváry György – Valentyik Ferenc
A győzelem a fontos – Kozma Endre emlékkönyve

A Királyi Magyar Automobil Club (KMAC) 1945-ig terjedő korszakának legnagyobb teljesítménye egy svábhegyi fiatalember, Kozma Endre nevéhez fűződik.
Nem kevesebb, mint hét (!) magyar bajnoki címet szerzett, s egyedül ő volt képes az automobil és motorkerékpár szakágban egyaránt bajnokságot nyerni. 33 évesen közúti balesetben hunyt el.

Tovább

Szentgyörgyi Zsuzsa
Körmendy Ágoston

Ő volt a KÖRMENDY ÚR.  Megérdemli, hogy csupa nagybetűvel írjam a nevét. Ő valóban egy igazi mérnök úr volt. Hihetetlenül művelt, széles látókörű, több nyelvet beszélő, ugyan akkor szerény, megbízható, pontos, precíz és munkájában alapos ember volt. Nagyon szerette az autós szakmát és volt lehetősége alkotó módon részt venni a magyar járműtörténetben.  Az önéletrajzi regényét maga írta, ezért különösen érdekes és hiteles olvasmány. Tiszta szívvel ajánlom mindenkinek, akit érdekel a magyar járműipar hiteles története.

Tovább

Szentgyörgyi Zsuzsa
Lepsényi István

Lepsényi István személye a legmagasabb szintű mérnöki-irányítói munka minőségére jelent garanciát szerte a világban.
Neve összefonódik az egykor legjelentősebb magyar gyár, az Ikarus rendszerváltásig tartó sikertörténetével. Az Autókonszern élén a hazai gépkocsigyártás terepét készítette elő, hogy aztán a nem kevés gáncsoskodás ellenére a projekt megvalósuljon: vezetésével Esztergomban felavatták az első magyarországi Suzuki gyárat.

Tovább

Szentgyörgyi Zsuzsa
Michelberger Pál és kora

Michelberger Pál életútja a tudós kutató mérnöké, aki egyúttal újító, iskolateremtő oktató is, de főképp – és talán ez a legfontosabb – alkotó ipari szakember, aki pályája legutóbbi szakaszaiban a tudománypolitikával foglalkozván e területen is bizonyítja sokrétű képességeit.
A könyv nem csak egy nagyszerű ember életútját tárja az olvasók elé, hanem felrajzolja a 20. századi Magyarország zaklatott gazdasági és társadalmi hátterét is.

Tovább

Lukács Ákos
A Ferjáncz – Klagenfurttól az elnöki székig

Ki e könyv főszereplője? Ferjáncz Attila, a magyar ralisport királya! A bajnok! Az autósport szerelmeseinek körében neve a mai napig fogalom. Harminckétszeres magyar bajok, huszonháromszoros Európa-bajnoki futamgyőztes és kétszeres Európa-bajnoki bronzérmes.
Ferjáncz Attila versenyzői pályafutásáról, küzdelmeiről, csapatáról, az autósportról, családjáról, az MNASZ elnökeként betöltött szerepéről, élete történetéről, s több mint fél évszázad társadalmi lenyomatáról olvashat a következő oldalakon…

Tovább

Takács János
Győri Automobil és Motor Club Aranykönyve

Takáts János könyve a Győri Automobil és Motor Club  1929-1939 közötti történetét dolgozza fel.
A 120 oldalas mű részletesen elmeséli az egylet megalakulásának hátterét, évről évre számba veszi a klubbal kapcsolatos eseményeket. Külön fejezet taglalja a klubvezetők és a klubbal kapcsolatos jeles személyek életrajzát.

Tovább

Konkoly Eszter
Guruló történelem

Húsz éve fejeződött be Magyarországon az állami kézben összpontosuló „autókereskedelem”. Ekkor váltotta fel a MERKUR telepeket az európai mintákat követő márkakereskedői hálózat. A GÉMOSZ elnöksége úgy gondolta, meg kell örökíteni ennek a húsz évnek a történetét. Történelemkönyvet tart a kezében az olvasó, melyet azok írtak, akik ennek a szakmának a szereplői, alakítói voltak: márkakereskedők, importőrök, banki, biztosítási szakemberek, festékforgalmazók, kenőanyagforgalmazók.

Tovább

Egyéb (Naptár, képeslap, bélyeg, plakát)

Egyéb (Naptár, képeslap, bélyeg, plakát)

Veterán motoros bélyegcsomag és naptár

Különleges akciónk keretében most csomagban vásárolhatja meg a magyar veterán motoros naptárat, és a hozzá tematikusan szorosan kapcsolódó, Magyar Posta Zrt. által kibocsájtott magyar veterános bélyegeket, illetve az elsőnapi pecséttel ellátott, felbélyegzett emlékborítékokat. A magyar veterán motorkerékpárok rajongói, és a bélyeggyűjtők érdeklődésére egyaránt számot tarthat a csomag, hiszen Magyarországon először jelent meg a témában bélyeg.
Rendelje meg az ajándékcsomagot még ma, hiszen csak limitált példányszámban állnak rendelkezésre!

Tovább

Motorkerékpár képeslapok

Képeslap a Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény válogatott darabjairól.

A csomagban a következő motorokról talál képeslapot:Pannonia TL (De Luxe), WM-Csepel 100 Túra, Csepel 125/D, Panni törperobogó, Pannonia TLT, Danuvia DV-125, SHB 98 (Moretti), Pannonia T6, Csepel 100/48, Csepel 250, Pannonia P-20, Mátra 100, Méray-Puch 200, Csepel WM-98.
A képeslap hátulján az adott motor alapinformációit találja, és pár sort még írhat is rá, hiszen normál, postai levelezőlapokról van szó.

Tovább

PANNONIA De Lux Plakát 

Ez a régi időket megidéző plakát minden motorrajongó számára érdekes lehet. Egy szép keretbe foglalva az otthon vagy éppen a motorműhely- vagy gyűjtemény dísze lehet.

A plakát mérete 420 x 600 mm.

Tovább

20 éves a Hungaroring – emlékbélyeg és boríték

Az első Forma 1-es futamot 1986. augusztus 10-én rendezték.
A bélyegképen főmotívumként egy Forma 1-es versenyautó képe látható, míg a hozzá tartozó borítékon a mogyoródi pályarajz látható. A bélyegképet az évfordulóra utaló, további motívumok díszítik: zászló, a pálya körvonala, Forma 1 logó, és az idei nagydíjról szóló információk. Középen fenn babérkoszorúba foglalva a “20 éves Hungaroring” felirat olvasható. A bélyeghez tartozó alkalmi boríték és bélyegző grafikáját hasonló motívumok díszítik.

Tovább

78. bélyegnap – 20. Forma 1 Magyar Nagydíj

A lelkes bélyeggyűjtők minden évben megünneplik a Bélyegnapot, és így sem volt ez másként, 2005-ben, mikor a Magyar Posta kiadta ezt a különleges, Forma 1 témájú bélyeget.

A Forma 1 neve még azok számára is mondd valamit, akik nincsenek otthon az autóversenyek világában, és Magyarország is büszkélkedhet egy Forma 1-es versenypályával. A mogyoródi pálya most már több mint 40 éves, és szerves része lett Magyarország kulturális életének. Azok számára, akik gyűjtik a Forma 1-hez kapcsolódó emléktárgyakat, relikviákat, ez a felbélyegzett boríték igazi különlegességnek számít.

Tovább

Ford T-modell: Emlékbélyeg és boríték

Galamb József vezetésével 100 éve kezdődött meg a méltán máig híres Ford T-Modell sorozatgyártása, mely esemény előtt a Magyar Posta ezzel az alkalmi borítékcsomaggal tiszteleg.

A bélyegképen aFord T-Modell példányai mellett Galamb József portréja látható, míg az impozáns borítékon a Ford T-modell tervei láthatók.
Megjelenés időpontja: 2013. február 5.

Tovább

Postaautó – Emlékbélyeg és boríték

Az első, magyar gyártmányú négykerekű postaautó több mint 100 éve, 1905-ben indult el az utakon. Tervezője, Csonka János, kimagasló képességű gépészmérnök volt, a magyar motorgyártás egyik megteremtője.

A Magyar Posta 1903-ban kiírt pályázatára készült autó 1905. május 31-én tette meg első, sikeres próbaútját. Ezt követően a Magyar Posta többet is rendelt a kocsiból, és ez a dátum tekinthető a haza autógyártás kezdetének.

Tovább

 

Idegen nyelvű szakirodalom

Idegen nyelvű szakirodalom

Ha nem találta meg azt a könyvet, amit keresett, látogasson el a Maróti Könyvkereskedés weboldalára.
Webshopunkban angol, német és egyéb nyelveken megjelent szakirodalmak széles választéka várja Önt, a színes képekkel illusztrált, történeti albumoktól kezdve, a kezelési útmutatókon át egészen a javítási könyvekig!
Nézzen körül nálunk, hiszen több ezer könyv közül válogathat, ráadásul Maróti Könyvkereskedés oldalán anélkül vásárolhat, hogy ki kéne lépnie otthona falai közül, és megrendelését akár már másnap kézhez is kaphatja.