TÜNDE robogó, 174 cm³, 1961

TÜNDE robogó, 174 cm³, 1961

A típus fejlesztésének és gyártásba vételének fő motiválója a Csepeli Motorkerékpár-gyárnak a korábbi haditermelésből nagy présgépekkel rendelkező Nagytömegáru-gyárral történt egyesülése volt.

A kétütemű, 8-9 lóerős motor a burkolt kétkerekűeknél szokásos, ventilátoros kényszerhűtést kapott, a lengő-rugózó, kúp-tányérkerekes hajtóműegység féloldalas hátsó himbaként is szolgált. Az első felfüggesztés félhosszú-lengőkaros Earles-villa volt. A 90 km/ó végsebességű, 115 kg súlyú jármű kellemes és komfortos közlekedést tett lehetővé.

Sajnos a technikailag igényes szerkezeti megoldások meghaladták a csepeli gyár akkori lehetőségeit, így a gyártás két éve alatt mintegy 2500 példány készülhetett el ebből a szép és igényes kivitelű robogóból.

Fotó: Maróti József (fényezése nem autentikus)