NYEREGBEN VOLTUNK
A Honi Ipar című lap egyik 1934-es számában felháborodott írás jelent meg. „Megütközéssel halljuk, hogy a belügyminisztérium, és a rendőrség 2 db Harley-Davidson (amerika gyártású) oldalkocsis motorkerékpárt szándékozik beszerezni. A belügyminisztérium Schimanek professzort kérte meg, hogy mondjon szakvéleményt arról, megfelel- e a kívánt célnak az amerikai Harley-Davidson gép. Arról, hogy a Méray-féle motor is tökéletesen jó-e ugyanerre a célra, arról a szakvéleményben nem esett szó.”
Schimanek professzoréhoz aligha mérhető ismeret birtokában is kijelenthetjük: a Méray-féle motorkerékpárok bizonyára tökéletesen megfeleltek arra, hogy a forró nyomon száguldozó detektíveket szolgálják. Ezek a járművek ugyanis a Honi Ipar büszkeségei voltak, briliáns szerkezetek, melyeket civileken kívül használták a tűzoltók, szállítmányozók, a gáz- és elektromos művek emberei, valamint a motorversenyzők is. Kár, hogy a Közlekedési Múzeumban a magyar motorkerékpár-gyártás történetét bemutató és szeptember 24-ig nyitva álló kiállításon csupán két Méray motorkerékpár látható, azért az ínyencek így sem járnak rosszul. A kiállítás társrendezője, a műszaki kultúra terjesztését zászlajára tűző Maróti Könyvkereskedés Kft. tablói alatt ott sorakoznak- részben a Közlekedési Múzeum tulajdonában lévő, részben magángyűjtőktől kölcsönzött- törperobogók, Csepelek, danuviák, egy 250-es Népmotor vagy az a Pannónia, amellyel 1956-ban Monthléryben a huszonnégy órás versenyt megnyerték. A tablókon pedig a szakmai adatok, rég fényképek és érdekességek: egyebek mellett a Millenáris salakjában 1901.ben rendezett első hazai motorversenyről, továbbá Urbach Lászlóról, aki 1927-ben a János-hegyi versenyen legyőzte a háromszoros Európa-bajnok angol Simpsont, legendás bajnokokról: Szabó Lászlóról és Szalkay Béláról, a hazai motorgyártás és motoros élet kiemelkedő pillanatairól, szereplőiről. Állítólag a magyar motorkerékpárért rajongók tábora egyre nő, ők az olajszagú múltat szeretik, nem az öblös hangú japán vagy amerikai motorkerékpár-zombikat. Számunkra a kiállításom is látható kétkerekűek a műszaki történetet esztétikus darabjai, nem pedig a nagyvárosi aszfalton bemutatott hörgő erőfitogtatás eszközei. Annak igazolása, hogy valaha mi, magyarok is nyeregben voltunk.